Menu
Super474 Reviews 4.2

‘t Sprookjesbos Pannenkoeken & veel meer... in Terschelling

‘t Sprookjesbos Pannenkoeken & veel meer..., Terschelling

Uit eten in Terschelling? Restaurant ‘t Sprookjesbos Pannenkoeken & veel meer... bevindt zich in Terschelling en is gelegen in prachtige provincie Friesland. Ben je toevallig in de buurt van Terschelling, kom dan gerust eens langs bij ‘t Sprookjesbos Pannenkoeken & veel meer... op adres Boomstraat 37, West-Terschelling. Ben jij benieuwd waar wij allemaal te vinden zijn en of jij ook online bij ons kunt bestellen via de website of thuisbezorgd?


Ben je geïnteresseerd of heb je vragen neem dan contact met ons op, wij zijn te bereiken op telefoonnummer. Bekijk de reviews van onze klanten en fotos.

Contactgegevens

    Adres
  • Boomstraat 37
  • 8881 BS
  • West-Terschelling
  • Nederland

Is dit uw vermelding?

Met een vermelding op mijn-restaurant.nl verhoogt u de zichtbaarheid van uw bedrijf.

Claim uw vermeling

Hoe was jouw ervaring?

Geef een waardering voor je bezoek aan ‘t Sprookjesbos Pannenkoeken & veel meer...

1 1 stem
Service
2 1 stem
Sfeer
3 1 stem
Eten/drinken
Abonneer
Laat het weten als er
guest
Service
Sfeer
Eten/drinken
1 Review
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Harmke
Harmke
1 jaar geleden
Service :
     
Sfeer :
     
Eten/drinken :
     

Vandaag aten we bij Sprookjesbos op West- Terschelling. Netjes gereserveerd om half zes, plukbroodje besteld in afwachting van het eten.

Nou, dat wachten was ook wel nodig! Om kwart voor zeven – geen nieuw drinken aangeboden gekregen – maar even gevraagd of het ook mogelijk was ons bestelde eten te ontvangen. Nou, onze serveerster draaide zich direct om – misschien om het even te gaan checken? Met een paar minuten was ze weer terug met de volgende mededeling: we zouden het eten eerder hebben gekregen als we niet een broodje hadden besteld. Want de bestelling werd pas doorgegeven als we het broodje ophadden. Dus …
Met andere woorden: nu was het onze schuld dat we zaten te wachten!

Toch maar even duidelijk gemaakt dat we evengoed inmiddels een uur na dat broodje zaten te wachten op ons eten. Dus ging deze blonde serveerdame in discussie! Ze leek het oprecht niet te begrijpen dat een uur wachten op eten op z’n minst toch tamelijk buiten proportie is, en in discussie gaan al helemaal niet in de buurt van klantvriendelijkheid komt. Ik had echt even plaatsvervangende schaamte voor de blonde krullendame, die toch al zo’n jaar of 35 moest zijn dus al met enige levenservaring, maar probeerde de situatie nog te redden door op vertrouwelijke toon de suggestie te doen dat ze er misschien iets prettigs tegenover kon stellen. Daarop leek ze wat te ontdooien en knikte ze.

Aan het buurtafeltje kwam intussen ook een gezin zitten, die ook een broodje bestelden. Ik wilde het ze bijna afraden. Maar jawel, 20 minuten nadat zij hun broodje op hadden, kwam hun bestelde eten op tafel. Hoe dan?!

Uiteindelijk de rekening gevraagd aan de bewuste dame. Nog even genoemd dat de buren met 20 minuten hun eten hadden. Mevrouw draaide zich meteen om. Om te overleggen met haar leidinggevende? Mochten we als goedmakertje zonder te betalen weg?
Maar nee, na een paar minuten kwam ze toch terug. Met de rekening. De totale rekening, onverkort.

Ik kwam er toch even op terug – dit is toch niet te geloven? Maar nee, onze dame zei dat als we nog koffie of thee hadden besteld, we het dan misschien met korting hadden gekregen. Maar aangezien we dat niet hadden gedaan, kon ze er verder ook niks mee.

Oh, maar wacht! In die anderhalf uur had ze wel een nieuw woordje geleerd: Sorry! Warempel, ontegenzeglijk prachtig!
Oh, en onze kinderen mochten nog een verrassingsspeelgoedje uitzoeken – 14 en 11 jaar. Toen de kinderen hier beleefd voor bedankten, gebeurde het inmiddels voorspelbare: dame-lief draaide zich wederom om, zonder iets te zeggen. Niet eens een groet! Oef …

Ik kan goed begrip hebben voor drukke tijden. En ook: communicatie kan heel wat goedmaken. Zeg even wat je voor klanten gaat regelen, draai je niet zomaar om zonder wat te zeggen. Als restaurant laat je heel wat liggen als je geen excuses kan maken tegenover je klant als iets niet loopt zoals je het een klant zou moeten willen gunnen. En biedt tijdens het wachten dan nog een rondje drinken aan – hét verdienmodel in de horeca! Tot slot: scheep tieners niet af met een plastic pleziertje, bedoeld voor vier- tot zesjarigen.

Het eten was best prima, hoor. Maar dit verhaal blijft bij ons als positievelingen toch het meest hangen. Jammer, dit had echt wel anders gekund.

Blonde krullendame, leer hier iets van!

En, beste site: ik wil geen enkele ster voor de service geven. Maar kennelijk kan ik dit bericht niet plaatsen zonder minstens 1 ster te geven …

Kaart

Bekijk restaurants in omgeving van Terschelling

1
0
We stellen jouw review zeer op prijs!x

Restaurant claimen

Je hebt mijn-restaurant.nl ontdekt! Dat is fantastisch! Wees welkom en claim direct jouw restaurant.

Claim uw restaurant

Restaurant aanmelden

Word partner van mijn-restaurant.nl Ik ben restauranthouder wil graag een samenwerking met mijn-restaurant.nl

REGISTREER MIJN RESTAURANT